Ikväll


Utanför vårt fönster trängs bilar och ett tiotal män försöker att ta bilder med sina väldigt stora kameror. Under dagen har vår kände granne helt oväntat hittas död. Osmakligt jobb. Som tur är dock papparazzis vanligtvis ett fenom som inte existerar på Irland. Det slår mig att det är valborgsmässoafton. Konstigt. Det var så länge sen jag firade den att jag knappt kan komma ihåg. Jag myser i soffan. Äntligen helg. Jag önskar bara att han inte alltid hade jobbade fram till midnatt på fredagar. Men jag är lycklig ändå för det är forfarande ljust ute. Men hemma hos familjen på andra sidan gatan är lyckan borta.

Comments
Postat av: anna

vackra blommor!

tragiskt med dödsfallet!

Postat av: Gabriella

SV: Ja turkosa stenar är så vackert! jag tänker alltid på havet när jag ser såna smycken. Hemskt och höra om er granne som dog så plötsligt. Livet är bra mystiskt ibland. Hoppas du hade en fin valborg,- med eller utan, firande!

2010-05-02 @ 16:57:05
URL: http://elephantzoul.blogg.se/

Post a Comment:

Name:
Remember me?

Email: (not for publication)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0