Lite oranget




Jag läser bloggar där det handlas vackra saker på loppis. Jag blir avundsjuk för här i Dublin finns det inte mycket till sånt. Här finns bara små välgörenhetsaffärer där inte mycket går att fynda. Men jag ränner såklart där hela tiden ändå. Ibland så har jag tur. Som idag på lunchen när jag hittade en orangerutig termos.

I helgen tänkte jag att man tager vad man haver och jag åkte till IKEA. Det blev en färglad filt och en orange duk. Och lite annat smått och gott som alltid.

Jag vill ta bilder i dagsljus men det går inte riktigt. Inte när man är på jobbet från tidig morgon till sen kväll. Men jag tar lite bilder ändå. Sen äter jag kokt varmkorv med pasta-älgar, och singoalla kex till efterrätt. Allt från IKEA. Det känns högtidligt.

 


Comments
Postat av: TuvaMinnaLinn Vintage (a love story)

Det är så hemskt det här med ljuset, men nu börjar jag få in lite i lägenheten på morgonen innan jobbet.

Det är rätt spännande det där med second hand, hur det i vissa länder inte existerar så mycket. Och jag gissar att det har en historisk förklaring. I länder där det varit mycket fattigdom så anses det nog fortfarande inte helt ok att handla i andrahand. Vad säger folk om detta på Irland om du frågar?

2010-02-17 @ 07:48:19
URL: http://www.tuvaminnalinn.se

Post a Comment:

Name:
Remember me?

Email: (not for publication)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0