Minnessaker



I somras rensade mamma och moster ut mormor och morfars lägenhet. Jag och kusinen kom dit och vi fick välja ut saker som vi ville ha kvar som minnen.


Pappa ville inte att jag skulle plocka på mig för mycket och påminde mig om att jag bor på Irland. Men för någon som mig som älskar gamla saker, så kan ju ingenting vara bättre än mormors gamla saker.


Det var så svårt att välja. Kusinen funderade länge över om hon behövde en liten porslinsram med guldkant. Det gjorde hon.

Jag kom såklart fram till att det var en massa saker som jag behövde.


Tillslut så var det dags att åka.

Det var den sista gången som jag stängde dörren till mormor och morfars lägenhet bakom mig.

Men det var den första gången som ingen vinkade till mig från köksfönstret på andra våningen.

Comments
Postat av: bea

så fin blogg du har

2010-01-28 @ 14:11:27
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: Natasha

Din sista mening fick mig att tänka på min morfar... Jag har bara gamla foton kvar.

2010-01-28 @ 21:03:00
URL: http://www.natashasblogg.se/

Post a Comment:

Name:
Remember me?

Email: (not for publication)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0