På svenska

Jag har bestämt mig för att börja blogga på svenska. Jag läser ju i stort sett bara svenska bloggar så därför känns det som att det passar bättre att också jag skriver på svenska.

Men jag är lite orolig. Inte för att jag inte kan skriva på svenska. Men orolig för att jag ska bli frusterad. Arg för att meningarna inte längre flyter som de brukade göra. Irriterad på att jag inte längre kan hitta på dessa finurliga formuleringar som jag en gång i tiden var så stolt över.

Min svenska kommer alltid att vara bättre än min engelska. Men efter 4 och ett halvt år med nästan enbart engelska runt omkring mig blir jag ledsen över att den inte längre är vad den brukade vara.

Men vi gör ett försök.

Comments
Postat av: Freelo

Yo! Sjysta bilder känner igen det där med att man tappar svenskan så nu har du ju ett ypperligt tillfälle att underhålla vårat vackra modersmål.

Kram! F

2010-01-12 @ 21:23:53
Postat av: Rebecca

Det kommer bli jättebra! :)

2010-01-13 @ 11:00:03
URL: http://hallonsemla.devote.se

Post a Comment:

Name:
Remember me?

Email: (not for publication)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0