Skillnaden mellan vinter och vår



Jag prommenerar längs vattnet och blir så varm att jag måste ta av mig min jacka. Tänk att jag för bara en vecka sen gick runt i min tjocka vinterkappa.

Mina kläder machar de färgglada dörrarna. De går i gult, grönt och rött, och de lyser så fint i solskenet. Lite längre bort ankommer Stena Line. Från Wales skulle jag gissa. Och helt plötsligt så inser jag att våren är här igen.

Det är lika märkligt varje år. För här är det ingen snö som smälter och inga gräsmattor som går från grått till grönt. Jag har svårt för det där att det inte går att se den stora skillnaden mellan vinter och vår. Mitt inbördes system rubbas. Men jag besämmer mig för att det idag inte är en vacker vinterdag. Utan idag så är det vår.

Comments
Postat av: Lisa

töväder är inget å sakna...eller jo, en-två dagar är det härligt men nu är det bara blött å omöjligt å cykla, njut av barmarken, jag längtar efter den!!! :)hade nya fina kappan igår men det va liite för tidigt, frös som bara den men det va det värt, har längtat länge efter att få ha den! får ha den nästa söndag så får du se hur bra vi trivs med varandra :)

2010-03-26 @ 12:56:32

Post a Comment:

Name:
Remember me?

Email: (not for publication)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0