Det blev i alla fall en klänning


Söndag. Stor vattenläcka i hallen. Varmvatten igen tidigast på onsdag. Satana. Vid klockan fyra ger jag upp och går två timmar för tidigt från min lektion. Huvudet snurrar. Jag vill köpa något. En blommig klänning är närmast till hands. Fast egentligen känner jag mig trött på klänningar. Vill bara gå hem och riva sönder mina jeans. Så vill jag se ut. Tillsammans med stora solglasögon. Blåst och hemlängtan. Jag undrar när jag sist gjorde något socialt. Kommer inte ihåg. Jag tänker att det kanske inte är så konstigt att jag har förvandlats till en bitterkärring.

På måndagen så jobbar jag hemifrån. Guds bästa uppfinning näst efter tampongen. Och plötsligt så är jag mycket mer förtjust i min nya klänning.

Comments
Postat av: Leila

Trött på klänningar?! =) Blev lite rädd där ett tag. Hemmajobb låter himla fint, det får man vara glad över.

2010-05-19 @ 08:48:18
URL: http://ejutgivetmaterial.blogspot.com
Postat av: TuvaMinnaLinn

Men pepp pepp pepp...till dig. Ta och gör något socialt asap, de e en order!

2010-05-20 @ 07:15:32
URL: http://www.tuvaminnalinn.se

Post a Comment:

Name:
Remember me?

Email: (not for publication)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0