Viktoriansk och NY




Dagen börjar som så många andra dagar. Ryggen värker och den får huvudet att värka ännu mer. En smärtstillande och en kopp kaffe brukar jag säga. Det är vad jag behöver sen är jag igång. Som en riktigt rockstar, säger älskligen.

Men inte ens det fungerar idag. Men tillslut så. Efter nästan en hel dag i sängen och två starka smärtstillande kommer jag igång. Vi åker till min älskade rosträdgård. Han säger att jag ser viktoriansk ut och är aningen besvärad över att vi matchar varandra i lila kläder. Vi läser namnen på alla rosor och diskuterar huruvida namnen passar. Och vi luktar på säker hälften. Sen blir vi kalla och åker till slottet för en kopp varm chocklad. Ja vi bor faktiskt precis brevid ett slott. Mitt i bostadsområdet ligger det. Jag säger att jag vill åka till Paris över en helg för jag har ju faktiskt några semester dagar kvar att ta ut. Älsklingen säger att han tycker att vi ska åka till New York. Och så är det bestämt. New York ska det bli. Vi går hem och lyssnar på Jay Z och Alisha Keys. Jag känner mig plötsligt på topp.

Comments
Postat av: Lisa

aah, ja! tyvärr, håller med älsklingen din den här gången! new york!!

2010-08-30 @ 11:58:31
Postat av: Sara

Det var inte så svårt att övertala mig om att resa till new york! :-)

2010-08-30 @ 22:15:25
URL: http://justdaydreaming.blogg.se/
Postat av: Lisa

det va inte det va? :)när bär det av?

2010-08-31 @ 21:54:48
Postat av: Sara

I oktober tänkte vi åka! Så inte så långt kvar.

2010-08-31 @ 22:49:50
URL: http://justdaydreaming.blogg.se/
Postat av: Lisa

å, ta massa bilder å berätta allt sen, vi far till portugal om 4 veckor...fast nu funderar jag på å byta in biljetterna å komma å möta upp i NY istället ;)...lyssnade också på jay z å alisha keys nyss, blir alltid ännu lite mer NY sugen då

2010-09-01 @ 09:54:02

Post a Comment:

Name:
Remember me?

Email: (not for publication)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0