Sju saker om mig

Jag har blivit utmanad av den fina Rebecca att berätta sju intressanta eller ointressanta saker om mig själv.

Så här kommer lite Sara-fakta:


1) Jag är livrädd för daggmaskar. Det är det äckligaste jag vet och jag går ofta omvägar för att inte utsätta mig själv för masktäta ställen.

2) Jag har mani på strumpbyxor. Ju färgladare desto bättre. Jag äger ett oräkneligt antal par men kan ändå inte få nog.

3) När jag fortfarande bodde i Sverige så åt jag 1 liter filmjölk per dag. En halvliter på morgonen och en halvliter på kvällen. Det är ju gott helt enkelt.

4) Alla vet att jag alltid har ett paket med näsdukar i väskan.

5) Jag lider av en extremt uppsväld mage. Nästan jämt. Jag kallar min mage för Sven för jag drömmer om att en dag få en son som jag kan döpa till just det. Och lite säger jag så för att reta älsklingen. Det är roligt att göra honom lite stressad.

6) Jag tycker om siffror. Bland det bästa jag vet är att sitta och klura på beräkningar i Excel. En kontorsråtta det är jag det.

7) Samma sommar som jag fyllde 18 år var det planerat att jag och tre vänner skulle gå på en konsert med Dr Bombay i Kuala Lumpur. Men förfesten bestående av ren vodka på ett hotellrum i China Town blev för mycket för oss så jag fick aldrig se doktorn live. Jag sörjer ännu.

Comments
Postat av: Natasha

Men visst är det hemskt! Förra året hade vi samma problem och då var det 10 grader i lägenheten. (i december).

Kul lista!

2010-02-18 @ 12:42:35
Postat av: Rebecca

Vad mycket roliga små finurligheter! Det är så roligt att få veta sådant som man egentligen aldrig kanske skulle fått reda på :) och det där med Dr Bombay, jag förstår dig!

2010-02-18 @ 19:20:32
URL: http://hallonsemla.devote.se
Postat av: r

ÅH underbara filmjölken. Jag brukar baka bröd med filmjölk. Mycket gott!

2010-02-18 @ 22:07:27
URL: http://ragnarsdottern.blogspot.com/
Postat av: TuvaMinnaLinn Vintage (a love story)

hahaha...gött:)

Jag har också svällmage, när det är som värst kan jag blåsa upp den så att de ser ut som jag är i 7 månaden.

2010-02-19 @ 21:09:45
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Lisa

ååh, en liten sven!! ser jag fram emot :)

2010-02-21 @ 18:49:17
Postat av: Sara

Tyvärr kommer det nog aldrig att bli någon Sven :-(. Jag kommer nog aldrig lyckas med att övertala Greg om att Sven är ett fint namn.



2010-02-21 @ 21:03:39
URL: http://justdaydreaming.blogg.se/
Postat av: Lisa

det är sånt mellannamn är till för! betvivlar att jag nånsin kommer få en liten Yrrla, men mellannamn kanske...

2010-02-23 @ 17:21:01

Post a Comment:

Name:
Remember me?

Email: (not for publication)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0