Inget roligt


De senaste dagarna har jag inte alls känt för att blogga. Jag har varit sjuk, ensam och låg. Allt passande ackompanjerat av regn som aldrig verkar vilja ta slut. Jag har lärt älsklingen utrycket att Gud kissar. Han säger att man inte fick lära sig det i den katolska skolan.

Det är som att jag bara vill blogga om roliga, fina och vackra saker. Men just för tillfället har ingenting exhalterande hänt. Ingen ny klänning att vara glad över. Nej just ingenting. Här är lite bilder från min promenad i den botaniska trädgården i lördags. Det var svårt att avgöra om det var jag eller Sokrates som var på sämst humör.

Comments
Postat av: camilla

åh vad jag känner igen det där att bara ha lust att blogga när det finns något roligt att berätta eller visa! de där gråa, rätt händelselösa dagarna som ändå är delar av livet känns ofta för privata att fläka ut, konstigt nog. då kommer det för nära.



ett tips mot lågheten: Den som inte tar bort luddet ska dö, bok av David Batra. fast jag vet inte om den går att få tag i på Irland... om du inte har den vill säga? den framkallar SÅÅ mycket skratt!

2010-09-08 @ 18:45:25
URL: http://blogg.gd.se/mode
Postat av: TuvaMinnaLinn

Ibland måste man låta sig omfamnas av det där ingentinget.

Sen köper man en ny klänning:)

2010-09-08 @ 20:10:47
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Sara

Tack för era kommentarer. Jag håller med dig Camilla att det tråkiga i livet känns ofta för privat för att blogga eller prata om. Men ofta visar det sig ju att allt faktiskt känns bättre när man gör det! Vi är väl så vi människor att vi inte vill låtsats om det tråkiga och trista i våra egna liv.



Och tack för att du påminde mig om den boken! Jag har blivit tipsad om den men helt glömt bort att köpa. Nästa gång jag är i Sverige.

2010-09-08 @ 23:17:45
URL: http://justdaydreaming.blogg.se/
Postat av: Leila

Men mycket vackert!

2010-09-09 @ 07:07:38
URL: http://ejutgivetmaterial.blogspot.com

Post a Comment:

Name:
Remember me?

Email: (not for publication)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0